??? ???? کمپين يک روز بدون گناه

می نویسم تا بماند فعلا

سلام

بریم سراغ قسمت بعدی

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۴۴ ب.ظ

خب برا اینکه تاثیرگذار باشیم باید اولا خودمون گناهامون به حداقل رسیده باشه

منظورم اینه حواسمون به کارا و اعمالمون باشه

الان میشه بهم بگید اون دفترچه گناهی که در وبلاگ کمپین گفته بودیم رو درست کردید و انجام میدید یا نه؟

اگه انجام نمیدید یا ندادید از الان شروع کنید 

نمیدونید چجوری هست و باید چیکار کنید

بهم بگید تا براتون توضیح بدم

در پاسخ به این سوال که بعضیا رو باید تا کی باهاشون صحبت کرد یا بعبارتی هرچی بلدی میگی ولی بعضیا باز قانع نمیشن و هدایت نمی یابن باید گفت

ببینید خدا هم در قران به پیامبرش گفته تو مسئول جهنم رفتن بعضیا نیستی
فقط همینی که براشون دل بسوزنی
حجت رو تموم کنی
همه راهها رو رفتی و حرفا رو زدی کافیه
معیار اینه بنظرم
یعنی شما نوعی تلاشت رو کردی در حد توانت
پس دیگر در حد خودت این فریضه رو انجام دادی و پیش خدا روسفید و سربلند شدی

مسئله بعدی  اینه که درسته خب درسته باید رفقای مجازی و حقیقی رو ارشاد بکنیم و تذکر بهشون بدیم

ولی بعد یه مدتی که راه افتادیم باید این حرکت رو در برابر خانواده هامونم انجام بدیم
البته بعد از اینکه خودمون ان صفات رو ترک کردیم
مثلا به مادرت میگی غیبت نکن
باید خودتم غیبتهات رو کم کرده باشی
و مادرت دیده باشه بچه اش غیبت نمییکنه
بعبارتی همون رطب خورده کی منع رطب کند هم شده باشه تا در خانواده تاثیرگذار باشیم البته این امر به معروف و نهی از منکر خانواده باید بسیار دقیق انجام بشه که یه وقت نه بی احترامی بشه و نه اینکه جلو دیگران نباید افراد خانواده رو ارشاد کرد این موضوع جای بحث داره که ان شاءالله بهش خواهیم پرداخت
اینا رو اگه میگم چون برا اینه که مسئولیم
امر به معروف و نهی از منکر هم مثه نماز و روزه فریضه واجب هست و متاسفانه ما در قبالش کوتاهی کردیم

در حدی که در جامعمون منکر معروف شده و معروف منکر شده

میگی نه یه مثال میزنم تا حالا چند باز شده که دیدی طرف امر به معروف و نهی از منکر درست و حسابی کرده و بهش مردم توهین کردن که به تو چه!!! این دقیقا مصادق اینه کهه معروف شده منکر در جامعمون

+نظرات از این به بعد تایید میشن 

کسی میخاد تایید نشه یا بگه یا خصوصی بفرسته

نظرات  (۴)

به نظر من مقصر یه عده‌ای هستن که با اخلاق بد امر و نهی میکنن، یا اصن حرفشون اشتباهه، این باعث شده مردم در برابر همه موضع بگیرن.

راستش من دفترچه درست نکردم!!! ولی دارم سعی میکنم کمتر گناه کنم!

قبول ولی ما نیز مقصر هستیم ک بخاطر عمل ناشایست اونا وارد عمل نشدبم و میدون رو دادم دست افراد ناشایست و خود این به منزله کم کاری و غفلت شدید ما هستش ولطفا دیگر به این عملتون ادامه ندین
درمورد ایکه میفرمایید  دارید تلاش می کنید که گناهاتوت رو کمتر بکنید این خیلی خوبه
منم مین کر شما رو میکردم اما وجود دترچه و ثبت روزانع گناهان در اون موجب مدون شدن کارتو و چارچوب بندی و اینکه کلا دستت میاد کجاها لنگ میزنی و باید چی هات رو تقویت کنی
لفا دفترچه رو درست کنید و اگر خواستید بگید تا بگم چجوریه
آخه به نظر من امر به معروف زبانی اونقدری که با عمل میشه اثر گذاشت جواب نمیده...البته یه سری ها هم نفس شون حق شاید چون خودشون یه سری مراقبه ها دارن این جور شدن... مثلا یه وبلاگ به اسم" تو فقط لیلی باش" که خیلی ها را تحت تاثیر قرار داده هیچ وقت هم نیومده مستقیم چیزی را بگه...اکثرا در غالب خاطره ست حرف هاش ...این جوری به نظر من بهتره :)


+ملت امر به منکر می کنند اون واقعا عذاب داره

بنظر بنده همباید زبانی امر و نهی کرد
هم غیرمستقیم
غیر مستقیم باید برا عموم باشه دقیقا مثه همون وبلاگه که شما میفرمایید 
ولی زبانی و دو به دویی نباید فراموشبشه
من نوعی اگه منکری رو انجام میدم شما بیای زبانی یا نوشتاری به صورت نظر خصوصی و در قالب همان روابط وبلاگی بهم متذکر بشید طوری میشود ایا؟
اصن من به درد تلنگر زدن نمیخورم :(
خوب میخواستم مردمو دعوت کنم به عمل نیک!!!!
اصن همون بهتر من فقط خاطره بنویسم :/
+ خوب مقید بودن به واجبات مهمتر از عمل به مستحباته!!!!!!!! نیست؟!!!!!

شما به درد اینکار میخوری
و پستت هم خوب بود 
ولی در جواب یکی از کامنتها یکم بد رفتی

بله مومن نماها مشکل دارند 
سر تا پاشون ایراد داره
ایراد ازمسملمانی انهاست
نه از اسلام و مسجد
البته این رو بگم شما چیزی نگفتی من دارم موشکافانه برخورد میکنم و برخورد من هم الان صحیح نیست با شما
چون ازتون میخوام کار با کیفیت بالاتری انجام بدید
یعنی وقتی میگی افراد اینطوری تو مسجدها هستند اره قبول
از اون طرف هم انتظار میره که بیای اینور داستان رو هم بگی
مثلا بگی تقصیر ماست که نرفتیم مسجد که مسجد از این جور ادما پر شده
از یه بعد نگاه نکنی به مسئله
یعنی ارزش لبهای دعاخون رو نیاری پایین
ائمه ما هم دستهای بخشنده داشتند و هم لبهای دعاخون
ok?
من گفتم اونا مقدس ترند، یعنی لبها هم مقدسند ولی دستا مقدس ترن :)
آخه الان خیلیا کارشون شده فقط نماز و اصلا به اخلاق و محبت و ... کاری ندارن.
پیغمبر ما پیامبر مهربانی بود، اینو یادمون رفته...
بعد اینکه، اونور ماجرا رو راستش تا حالا از نزدیک ندیدم!!! یعنی اطرافیان من یا مث خودمن، یا تند روی این وری یا تند روی اونوری... !!!!
+ این بار خواستم از این پستا بذارم با شما مشورت میکنم. :)

شما خودتون استادین
قصد جسارت نبود
بله اصل اخلاق هست و عمل
ولی پیروی از دستورات خدا و انچه خدا نیز خوشتر میدارد نیز باید در اولوبت عمل قرار گیرد :)
بلی لحنمان حوزی بشد :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.